maandag 29 juni 2020

Naar het archief in Dordrecht

Dit is een week van vruchteloos zoeken op internet. Waar moet je zoeken om een relatie tussen een persoon en een molen te vinden?

genealogie.voorouder.nl
nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief
www.gahetna.nl
gw.geneanet.org
regionaalarchiefdordrecht.nl
cultureelerfgoed.nl
molenshoekschewaard.nl
www.archieven.nl

Pffff, iedereen verwijst naar van alles. Met aanwijzingen hoe te zoeken, die je alleen verder helpen als je weet waar je naar moet zoeken. Met aktes die je via de mail moet aanvragen om in een studiezaal door te pluizen, als je weet welke akte je moet hebben. Met indexen en registers met aktenummers, maar geen idee hoe je kunt weten om wie het gaat. 

Dus ga ik op de bonnefooi naar het archief in Dordrecht, in de hoop dat ze me handvatten kunnen geven, waar ik zou kunnen zoeken. Helaas kom ik daar niet verder dan dat ik in het bevolkingsregister nr 1008 op hun site zou kunnen kijken. Burgerlijke stand en bevolking Westmaas 1818-1932. 

Wow, je kunt de scans bekijken op de computer, maar er zijn honderden en honderden bladzijden. Dit gaat nog een tijdje duren. Ik heb Bastiaan al gevonden. Nu nog verder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het Dienstbaren register

Ik ben heel langzaamaan het bevolkingsregister aan het doorspitten uit het regionaal archief. Ik ben nu bezig bij het bevolkingsregister van...